onsdag den 28. november 2012

Florida

                                               



I må meget undskylde at jeg ikke har skrevet i en del tid nu..Men min hverdag er så travl! Står op klokken 6 hver morgen er hjemme kvart over 3, efterfølgende skal jeg spille basket i 2 timer nemlig fra 17-19! Og om aftnen er alt der er tid til, lektier.  Nå men i slutningen af oktober var jeg i Florida med min værtsfamlie og jeg inviterede også en anden med. Hun er også udvekslingsstudent, og hun kommer fra Hamburg i Tyskland. Nå men Vi tog afsted efter skole en fredag, så vi skulle ikke have cross country. YES!! Det var vi som sagt meget glade for. Vi skulle så i stedet køre i 18 timer til Florida. Faktisk skulle vi have været afsted om lørdagen, men vi tog afsted en dag før fordi vi skulle se deres forrige udvekslingsstudent spille vollyball kamp i Kentucky. Hendes navn er Marieka og hun kommer fra Tyskland, og hun har fået et scholarship til et college fordi hun var virkelig god til vollyball. Hun skulle rigtig have været på college i New York City, men the college havde ikke fået penge nok af staten, så det endte med at de måtte give afkald på alle kommende elever med vollyball scholarship. Hun blev dog overflyttet til et lille og meget kristen college in the middle of nowhere i Tennessee. Men da vi kom for at se hendes kamp, skulle vi vente i en extra time og det gad Barb og Art ikke. Så vi snakkede bare lidt med hende og derefter tog vi så afsted igen. Køreturen var lang, men den blev lidt sjovere da vi havde internet i bilen. Fordi de bor så langt ude på landet, bliver de nød til at have et moden med internet. Og det kan man tage med overalt.

Vi ankom så til Florida. Det var varmt og der var palmer. Det gjorde mig rigtig spændt. Det var også fedt at have fri fra skole og cross country. Dog skulle jeg løbe hernede, men vi valgte bare at sige til min træner at jeg havde løbet 40 miles selvom jeg ikke havde. Men jeg skulle for ellers ville jeg ikke have fået mit store B (står for Byron) som man skal gøre sig fortjent til. Og det ville jeg så putte på min varasity jakke. Mange af jer undrer sig nok over hvad det er, skal nok poste et billede at det, men det er de jakker folk altid har i high school ;) Nå men vi parkerede så bilen og gik op i lejligheden. Der var den smukkeste udsigt fra altanen, vi boede lige ud til vandet. Mig og Cady havde hvert vores værelse, jeg havde dog det største haha. Tror det endte med at vi tog ud at spise den aften. Vi prøvede meget seafood, fordi vi nu var ved havet og maden var også rigtig god. Mig og cady var ved stranden og spillede vollyball. En aften klokkeb var kun 20, men vi besluttede os for at gå til walmart hvilket kun tager 10 minutter fra vores lejlighed. Det var helt fint for mine værtsforældre, men de ville ikke have at vi gik langs stranden, da der var meget ensomt og at det  var der, der var højest risiko for at ske noget. Men vi gik så på fortorvet i ”byen”, og på vejen derhen var der ekstrem mange mænd som piftede og dyttede ad os, nogle kørte efter os, og spurgte om vi ville have et lift.  Det var rimelig uhyggeligt og vi valgte bare at ignorerer alle personerne. Jeg gik med en alarm i hånden som jeg fik af Kjeld ( en af min fars rigtige gode venner). Alarmen virker ved at man trækker i en snor og så lyder det virkelig højt. Heldigvis skete der dog ikke noget.

Vi var også et sted der hedder world market, hvor man kan købe en masse ting fra Europa, mest mad. Det var virkelig sjovt at genkende så mange af tingene. Jeg fandt også en mix til æbleskiver, som Barb valgte og købe. Efter det skulle vi ud og sejle hen til en ø ved navn Shell Island, og på vejen hjem med båden skulle vi se delfiner.  Vi ankommer så på båden og da den er startet og vi sejler er der en masse fugle som følger efter os. Det viser sig så at vi skulle hånfodre fuglene med oste chips. Barb og Art har jo prøver det her mange gange med deres udvekslingsstudenter ( altså at tage på den her sejltur) så de havde medbragt en kæmpe pose chips, så mig og Cady kunne håndfodre en masse til dem. Det var rigtig sjovt, i starten var jeg dog lidt bange for at fuglene ville bide mig. Men det endte med at blive rigtig sjovt, og vi blev bare ved til at der ikke var flere chips i posen. De andre folk på båden havde allerede brugt deres chips, så vi endte nærmest med at blive et slags show for alle de andre på båden. Det tog cirka 30 minutter til Shell Island og da vi ankom fik vi en time til at udforske øen. Sandet var helt hvidt, og ja jeg endte med at tage noget med hjem som souvinier. Vi tog også nogle flotte billeder og ledte også efter muslingeskaller.  Da vi var på vej hjemad med båden ( hvilket tog halvanden time) skulle vi prøve at finde delfiner. Vi endte dog med at se nogen, men dog på lidt afstand. Jeg prøvede som en sindssyg at tage billeder, men det gik ikke særlig godt. For delfinerne ville sprænge op ad vandet, og i det næste sekund ville de allerede være væk.

Vi var også et andet sted, hvor der levede vilde alligatorer. Det mindende lidt om en jungle, og vi skulle så gå midt i det hele, og ja man kunne godt ende tilfældigt med at se en alligator. Det gjorde vi desværre ikke, vi så kun en på afstand ude i vandet. Det var ellers meget sjovt at vandre rundt midt i det hele, og vi fik også taget som billeder. Alt i alt synes jeg Florida var rigtig fedt, jeg fik oplevelser som jeg vil huske resten af livet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar