torsdag den 29. november 2012

Halloween og thanksgiving


Så har der været Halloween og Thanksgiving. Halloween var rigtig sjovt og næsten som man ser på film. Vi var et sted, som Barb og Art har har kommet til i mange år nu. For i Byron sker der slet ikke noget. Jeg inviterede Amanda og Ines med os, de er begge udvekslingsstudenter. Den ene fra Brasilien den anden fra Spanien. Stedet vi skulle hen til tog cirka en time, og vi tog ud at spise med en af Barbs veninder på en mexicansk resturant. Derefter skulle vi så ud og ”trick and treat”. Og det var helt sindsygt, vejene var spæret af og folk stod udenfor dørene og ventede på at man kom for at få slik. Tit skulle man også vente på at få slik, der var simpelthen kø. Husene var også dekoreret med masser af ting, så det gav en virkelig god stemning. Jeg fik så indsamlet en masse slik, spiste det også lidt for hurtigt…Skal passe på a jeg ikke bliver for fed herovre haha.

Da det var Thanksgiving tog vi ud til en af Barbs 7 søstre. Det var kun mig,  Art, Barb, Barbs søster og hendes mand. Så vi var ikke så mange. Vi fik kalkun, sweet potato, og nogle andre underlige ting. Til dessert fik vi Pumkin Pie og Apple Pie. Kan virkelig ikke lide Pumkin Pie konsistensen og smagen er virkelig ikke særlig god. De havde også to katte i huset og de gik overalt. De hoppede op på bordet hvert 5 sekund så vi skulle virkelig passe på at de ikke spiste maden. Barbs søsters mand spurgte mig lidt grinene om jeg så kunne tænke mig at bo her i usa. Jeg så at det ikke rigtig var mig, tror han blev lidt pigesur. Han spurgte hvorfor, og fortalte ham bare at det kulturelt er en stor forskel og at hele mit liv er hjemme i Danmark, min familie, venner ovs.. Han sagde så at jeg var meget egoistisk, hvilket jeg ikke helt forstår!?  Men altså Barb begyndte at forsvarer mig lidt og sagde at jeg var en ”city girl” og nok ikke kunne bo i Byron hele mit liv. Men ham manden var også lidt underlig han blev ved med at gå væk og afbryde når Barb snakkede. Barbs søster kan hellere ikke forstå hvorfor de har udvekslingsstudenter, det lød hellere ikke helt til at de vidste og snakkede med hinanden så meget. For eksempel spurgte hun om hvad hun arbejde med? Hvilket man burde vide som søster…..
Nå, klokken er ved at være sent og jeg skal være frisk til min første basketball kamp i morgen. Er sku lidt nervøs.
Ja, jeg var The Hat Man, Fra Alice in Wonderland ( og den eneste virkelig klædt ud haha)

2 kommentarer:

  1. Hej Bjørg.

    Fedt at læse dine nye indlæg. Skriv gerne mere når du har tid:-)

    KH

    Far.

    SvarSlet
  2. sure :) Og er glad for at høre du kan lide dem

    SvarSlet