søndag den 5. august 2012

Camp!


Nu er det vidst tid til en opdatering. Der er sket så meget i løbet af campen, vi har været i Boston, Newport, mall og til en indendørs skaterhal ting. Nå, men i torsdags blev vi så fordelt i vores klasser. Jeg kom i Madison north klassen, Madison var en præsident her i usa. Alle i min klasse skal til Michigan undtagen tre som skal til Wisconsin, fandt også lige ud af at to andre i min klasse skal til Byron. Den ene er en dreng og  han hedder James og kommer fra New Zealand, den anden er en pige på 18 og kommer fra Holland. Vores lærer er rigtig søde og sjove, og kan finde ud af at gøre undervisningen spændene. En af lærerne fortæller om lovene i usa, i dag fortalt han at han havde 5 pistoler i sit hus og at  det var lovligt for ham at skyde personer som brød ind i hans hjem.. Der er også en lærer som giver en slikkepinde, hvis man er hjælpsom med et eller andet. Mens en anden lærer giver chokolade. Man får også klistermærker hvis man snakker engelsk lol :O Fagene er English, geography, Current Issues, Live in America og homeroom. De har store problemer med at sige mit navn, det lyder så grimt når de siger det. Sjovt nok kan nogle fra Tyskland og en fra Thailand sige mit navn helt perfekt. Jeg har snakket med en masse mennesker, specielt dem fra Asien er søde, de går hele tiden rundt og smiler og vinker selvom man næsten ikke kender dem.  De fleste af udvekslingsstudenterne her er 17 og 18 år, og mange af dem bliver lidt chockeret når jeg fortæller dem at jeg stadig er 15 haha. Dog bliver man behandlet som om man var 10. Vi må ikke gå udenfor campen, og om aften er der noget som hedder curfew. Det er hvor der går tidligere udvekslingsstudenter rundt og fortæller en at man skal gå i seng og nærmest følger efter en. De kommer så og banker på ens værelse og checker om alle er der.                                                                                                                                                     I lørdags var vi så i Boston, vi kørte i bus derhen og det tog omkring en time. Da vi var ankommet fik vi så hver især et kort over byen og subwayen. ( selvom jeg var elendig til at bruge det). Jeg fulgtes med en der hedder Sara, hun er 17 og kommer fra Stuttgart i Tyskland. Jeg tror vi så ret forvirret ud med vores kort, for der kom mange hen til os og spurgt om vi skulle have hjælp med at finde rundt. Nogle gang forstod vi hvad de mente og andre gange blev vi bare endnu mere forvirrede, vi gik vist også rundt i ring et par gange. Sara ville så gerne hen til et museum i Boston, mens jeg hellere ville shoppe og se nogle andre steder. Museumer er ikke ligefrem, det mest spændene for mig. Desuden kostede det også en del penge. Vi kunne alligevel ikke finde det, da vi ikke kunne finde ud af at bruge subwayen. Da Sara ikke kunne lide at shoppe, fik jeg kun købt den  tredje bog fra serien the hunger games og en basketball kasket til Andreas. Kasketten var rimelig dyr, den kostede 34 dollars plus tax, men jeg besluttede mig stadig for at købe den. Da jeg så står ved kassen med mine 40 dollars, siger han at det kun bliver 10 dollars. Aner simpelthen ikke hvorfor, men det var da et rimelig godt tilbud. Boston var alt i alt en flot by og ikke for stressende          
Det var sjovt nok at være I Newport. Det var en lidt gammel fiskerby.. butikkerne var meget små lidt gammeldags og tøjet var en anelse konede.. nå, men jeg  gik med tre andre. En fra Tyskland, Danmark og Norge.  Vi gik så forbi en butik hvor man kunne låne cycler, mini biler og knallerter. De to piger fra Danmark og Norge, synes at de der mini biler var mega fede, så de ville prøve at se om de kunne leje den. De var begge 16 (egentlig siger reglerne at man skulle være 18, for at leje sådan en bil), og man skulle have kørekort. Pigen fra Norge viste så sit knallert kørekort, hvilket de tog I mod. Nå, de får så lejet en lille grøn mini bil, som de kører rundt i, i en time. Senere lejede vi også cykler, som kostede 5 dollors pr. person, vi fik sat prisen lidt ned haha. Egentlig var der ikke så meget at lave i Newport, jeg gad hellere have brugt dagen i mallen, hvor vi kun havde 2 og en halv time. Vi nåede kun en etage, de to andre etager nåede jeg og dem jeg gik med desværre ikke. Jeg købte en ben og jerries smoothie, den var ekstremt god! Og købte også et par vans til 45 dollors, hvilket er rimelig billigt i forhold til Danmark.                                                                                                                                                    Da vi skulle til United Skates of America, (det sted hvor vi skulle skate) skulle vi køre i gule skolebusser. Der var virkelig varmt inde i bussen, så pigen fra Thailand og jeg prøvede flere gange at åbne et vindue. Der var sådan et rød stang, som jeg troede åbnede vinduet. Der holdte omkring ti skolebusser, vi var jo omkring 400 elever plus lærer og returnees. Den bus jeg sad i kunne åbenbart ikke starte, og der brød pludselig sådan en alarm i gang. Den var i gang i cirka 5-10 minutter, før der var nogen der fandte ud  af hvad det var. Ja, det var så mig! Fordi jeg havde trukket i det røde håndtag.. det var rimelig pinligt. Men det var sjovt at skate, en anelse svært til at starte med. Prøvede også et slags spil derhenne som hed lasertag, det var også ret sjovt. Man var delt op i to hold, og det kaldt så om at skyde hinanden. Der var også et talentshow her på campen, hvor folk stillede op med alle mulig sjove og underlige ting. Nogle sang, andre dansede, der var en som kunne gøre skøre skøre ting med en guitar. Alle asiaterne stillede også op med noget fra deres kultur, som en japansk dans eller noget. Vi så et slideshow, den sidste dag på campen, med billeder folk havde taget. Der var også en dans, hvor mange af pigerne inklusive mig havde kjoler på. Jeg fik sovet omkring en time, den nat jeg skulle afsted. Jeg skulle med en bus klokken halv fire om morgenen, og vores fly skulle lette klokken 9 om morgenen. Ville lave et nyt indlæg snart, når jeg lige får tid til det. Der sker så meget hele tiden, så kan ikke sidde foran min computer så meget.  Forresten er maden her på campen fin nok. Der er en ekstrem stor buffet, hvor man kan få salat, pizza,pasta, pommes frites sandwich, is, kage, frugt og en masse andet!  og der er masser af drikkevarer der står til rådighed. Vi sspiser i en kæmpe hal, og der er 3 måltider om dagen. Der er også en bryant store, hvor man kan købe bryant sweatshirt ovs.. der er også madbutikker derinde såsom subway, det er et kæmpe universitet med masser af bygninger.                                                              

Ingen kommentarer:

Send en kommentar